Одеський оперний театр

Одеса — знамените українське місто зі своїм приморським колоритом, гумором і, звісно, мистецтвом. Так, саме тут знаходиться один із найкрасивіших оперних театрів Європи.

Перша театральна споруда з'явилася на цьому місці ще у 1810-му, однак через 63 роки у ній сталася велика пожежа. Новий оперний добудували лише у 1887-му — але пауза була того варта. Розробляти проєкт покликали вже знаменитих на той момент віденських архітекторів Фердинанда Фельнера і Германа Гельмера. Для них це був свого роду профільний бізнес: за проєктами Фельнера і Гельмера звели театри у Відні, Будапешті, Зальцбурзі та інших містах. В Україні австрійцям допомагали місцеві одеські архітектори. В результаті такої співпраці місцевий оперний став справжнім шедевром зодчества.

Миниатюра записи

Легка триповерхова будівля у стилі віденського бароко здається легкою й ніби зависла над землею. Скульптурна група над фасадом зображує музу трагедії Мельпомену в колісниці, запряженій чотирма пантерами, а нижче Орфей грає на кіфарі для кентавра та танцює муза танцю Терпсіхора. Всередині — розкішна зала, створена в стилі рококо та прикрашена ліпними позолоченими орнаментами. Вражає навіть стеля — на ній одразу чотири картини-медальйони на сюжети з п'єс Шекспіра та грандіозна, але витончена люстра.

За ці півтора століття театр встиг прийняти безліч видатних вистав, а сцена площею 500 кв. м вітала Енріко Карузо, Соломію Крушельницьку, Пабло Сарасате, Федора Шаляпіна, Ісідору Дункан. Припиняв роботу театр хіба що на реконструкцію. А ще — після повномасштабного вторгнення Росії у 2022-му. Та вже влітку того ж року знову зустрічав глядачів. Адже ніяка агресія не зможе зупинити мистецтво. Особливо якщо його місце — в легендарному одеському оперному.

Настя Воган

Настя Воган

Композиторка і діджейка, резидентка київського клубу ∄, яка має у бекграунді аспірантуру з композиції у Києвській консерваторії та джазовий коледж з фортепіано.

Настя розглядає високоінтенсивні танцювальні музичні треки як артефакти для створення дивних і різноманітних звукових пригод, вона створює ді-джей-сети/живі виступи, використовуючи семпли та цикли з соціальних мереж, таким чином досліджуючи як потенціал чотиридекового мікшування, так і звукову скарбницю Інтернету.

Настя Воган займається власним музичним виробництвом і композицією, починаючи від повноцінних живих сольних виступів і до творчої співпраці, наприклад нещодавно вона працювала з Альбертом ван Аббе над електронною монооперою для фестивалю Draaimolen. Має в своєму арсеналі виступ на замовлення в рамках проекту Мар’яни Березовської «Листи до Києва», виступи на фестивалі CTM, Berlin Atonal, щоквартальну резиденція на радіо EOS, безперервну резиденція на київському ∄. Займажться просвітницькою роботою як співавторка електронної музики Module Exchange.

Виступала у берлінському Berghain, лондонському Fabric, на фестивалі CTM та Draaimolen Festival, у Le Sucre, Oxi, Lizdas Club, Rotte Sonne, IFZ та багатьох інших відомих локаціях.